Regulamin organizacyjny

ZARZĄDZENIE Nr 1/2024 r.

z dnia 22 lipca 2024 r.

POWIATOWEGO INSPEKTORA NADZORU BUDOWLANEGO W LUBLINIE

w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego

POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W LUBLINIE,

wprowadzonego ZARZĄDZANIEM POWIATOWEGO INSPEKTORA NADZORU BUDOWLANEGO W LUBLINIE NR 3/2023 Z DNIA 19 czerwca 2023 r.

Działając na podstawie art. 86 ust.4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane ( tekst jednolity Dz.U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) i §11 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie zarządza się, co następuje:

§ 1

W paragrafie ósmym ustępie pierwszym, po lit e dodaje się lit. f w brzmieniu:

„§ 8

ust. 1 lit. f radcy prawnego”

W paragrafie dziewiątym, po ust. 4 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

„§ 9 ust.

5. Do zakresu działania radcy prawnego należy obsługa prawna Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie i kierowanej przez niego jednostki oraz świadczona jest na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych.”.

§ 2

W pozostałej treści Zarządzenie pozostaje bez zmian.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZARZĄDZENIE Nr 3/2023

POWIATOWEGO INSPEKTORA NADZORU BUDOWLANEGO W LUBLINIE

z dnia 19 czerwca 2023 r.

w sprawie:

  1. uchylenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie wprowadzonego zarządzeniem Nr 3/2005 z dnia 20 grudnia 2005 r. ze zm. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie
  2. ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie

Na podstawie art. 86 ust.4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane ( tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) i §11 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie, zarządza się co następuje:

§1

Z dniem 30 czerwca 2023 r. przestaje obowiązywać Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie wprowadzony zarządzeniem Nr 3/2005 z dnia 20 grudnia 2005 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie z późniejszymi zmianami.

§2

Wprowadza się z dniem 1 lipca 2023 r. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia

§3

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2023 r.

ZAŁĄCZNIK NR 1 DO ZARZĄDZENIA NR 3/2023

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W LUBLINIE

§1

  1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego zwany dalej „Regulaminem” określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie.
  2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
    a) Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Lublinie
    b) Powiatowym Inspektorze – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie

§2

  1. Inspektorat działa na podstawie:
    a) odpowiednich przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – prawo budowlane ( tekst jednolity Dz.U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.),
    b) niniejszego regulaminu.

§3

  1. Inspektorat jest urzędem pomocniczym Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie, wchodzącego w skład zespolonej administracji powiatowej.
  2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu lubelskiego ziemskiego.

§4

  1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu
  2. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
    a) działalnością kontrolną, polegającą na wykonywaniu kontroli:
  • w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
  • sprawdzenia posiadania przez osoby sprawujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie właściwych uprawnień do pełnienia tych funkcji
    b) postępowaniem administracyjnym,
    c) postępowaniem egzekucyjnym,
    d) obsługą prawną Inspektoratu,
    e) postępowaniem wyjaśniającym w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
    f) prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej,
    g) kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
    h) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
    i) przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
    j) gospodarowanie mieniem Inspektoratu.

§5

  1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
    a) ustalanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Inspektoratu,
    b) zatwierdzanie planów kontroli,
    c) podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
    d) udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania obowiązkowej kontroli budów lub obiektów budowlanych,
    e) wyłączenie kontrolera z postępowania kontrolnego,
    f) udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych, postanowień i innych dokumentów,
    g) udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
    h) występowanie do właściwego samorządu zawodowego z wnioskami o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
    i) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków: służbowego, funkcyjnego i inspekcyjnego.
  2. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze lub doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres działań i tryb działania.
  3. Powiatowy Inspektor realizuje zadania obronne wynikające z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie.

§6

  1. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora (urlop. krótkotrwałe zwolnienie lekarskie) jego uprawnienia wynikające z §5 ust. 1 i 3 wykonuje Zastępca Powiatowego Inspektora lub wskazany przez niego pracownik Inspektoratu z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w §5 ust.1 pkt a, f, i.
  2. Podczas długiej przewidywanej nieobecności Powiatowego Inspektora spowodowanej na przykład chorobą Zastępca Powiatowego Inspektora lub wskazany przez niego pracownik wykonuje czynności bez wyłączenia kompetencji których mowa w §6 ust.1.

§7

  1. Powiatowy Inspektor podpisuje:
    a. decyzje administracyjne i postanowienia oraz inne dokumenty wynikające z realizacji swoich zadań
    b. akty prawa wewnętrznego,
    c. wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie,
    d. wystąpienia kierowane do organów administracji publicznej,
    e. odpowiedzi na skargi i wnioski,
    f. upoważnienia imienne do przeprowadzania obowiązkowych kontroli.
  2. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora z przyczyn określonych w §6 ust. 1 dokumenty wymienione w ust.1 z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. b, podpisuje Zastępca Powiatowego Inspektora lub wskazany przez niego pracownik Inspektoratu zgodnie z zakresem imiennego upoważnienia udzielonego przez Powiatowego Inspektora.
  3. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora z przyczyn określonych w §6 ust. 2 dokumenty wymienione w ust.1, podpisuje Zastępca Powiatowego Inspektora lub wskazany przez niego pracownik Inspektoratu zgodnie z zakresem imiennego upoważnienia udzielonego przez Powiatowego Inspektora.
  4. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora oraz jego Zastępcy dokumenty wymienione w ust.1, z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. b podpisuje wskazany przez niego pracownik Inspektoratu zgodnie z zakresem imiennego upoważnienia udzielonego przez Powiatowego Inspektora.

§8

  1. 1.W skład Inspektoratu wchodzą jednoosobowe stanowiska pracy w postaci:
    • a. zastępcy Powiatowego Inspektora,
    • b. specjalistycznych stanowisk do spraw prawa budowlanego,
    • c. referenta administracyjno-prawnego,
    • d. referenta prawnego
    • e. starszego księgowego
  2. W znakowaniu spraw Inspektoratu używa się symbolu „PINB”.

§9

  1. Do zakresu działania na specjalistycznym stanowisku do spraw prawa budowlanego w szczególności należy:
    a) prowadzenie działalności kontrolnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
    b) sprawdzanie posiadania przez osoby sprawujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie właściwych uprawnień do pełnienia tych funkcji,
    c) przeprowadzanie obowiązkowych kontroli budów i obiektów budowlanych,
    d) prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
    e) opracowanie projektów planów inspekcji, o których mowa w pkt. 1,
    f) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach robót budowlanych wykonywanych bez wymaganego pozwolenia lub zgłoszenia oraz samowolnej zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych,
    g) nakładanie na Inwestorów kar za nieprawidłowości stwierdzone w trakcie obowiązkowej kontroli,
    h) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
    i) przygotowywanie okresowych sprawozdań z działalności stanowiska pracy wraz z wnioskami wynikającymi z tej działalności w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora,
    j) przygotowywanie projektów aktów administracyjnych i korespondencji dotyczących prowadzonych spraw,
    k) nakładanie grzywien w drodze mandatu karnego za wykroczenia określone w art. 93 Prawa budowlanego na podstawie imiennego upoważnienia Wojewody Lubelskiego,
    l) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie.
  1. Do zakresu działania na stanowisku referenta administracyjno-prawnego w szczególności należy:
    a) prowadzenie spraw kadrowych i BHP,
    b) administrowanie programem komputerowym ESTIMA,
    c) prowadzenie rejestrów zgłoszeń rozpoczęcia i zakończenia budów oraz wniosków o zakończeniu budowy i udzielenia pozwolenia na użytkowanie wspomaganego EZD,
    d) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
    e) prowadzenie spraw kancelaryjnych Inspektoratu,
    f) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw,
    g) prowadzenie zakładowego archiwum,
    h) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie.
  2. Do zakresu działania na stanowisku referenta prawnego w szczególności należy:
    a) prowadzenie postępowań egzekucyjnych z zakresu ustawy – Prawo budowlane,
    b) kontrola zgodności z prawem wydawanych przez Inspektorat postanowień i decyzji administracyjnych,
    c) prowadzenie rejestrów i sprawozdawczości z powierzonego zakresu wspomaganego EZD oraz w formie elektronicznej w programie ESTIMA,
    d) sporządzanie zaświadczeń i decyzji w sprawach zgłoszeń zakończenia budowy,
    e) prowadzenie rejestrów wydanych zawiadomień o przyjęciu zgłoszenia zakończenia budowy oraz wydanych decyzji o pozwoleniu na użytkowanie,
    f) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie
  3. Do zakresu działania na stanowisku starszego księgowego w szczególności należy:
    a) prowadzenie księgowości Inspektoratu,
    b) prowadzenie rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym,
    c) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie

§10

  1. Do pracowników Inspektoratu maja zastosowanie przepisy:
    a) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1510 ze zm.),
  2. b) Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz.U. z 2022 r., poz. 1691 ze zm.),
    c) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2024),

§11

Zmiana regulaminu następuje w trybie właściwym dla jego ustalenia

ZARZĄDZENIE Nr 3/2005

Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie
z dnia 20 grudnia 2005 r.

w sprawie:

  1. uchylenia regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie wprowadzonego zarządzeniem Nr 1/2000 z dnia 1lutego 2000 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie z późniejszymi zmianami,
  2. ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie

Na podstawie art. 86 ust.4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane ( tekst jednolity Dz.U. Nr 106 z 2000 r. poz.1126 ze zm.), §5 ust.1 pkt 10 oraz §11 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie, zarządza się co następuje:

§1

Z dniem 31 grudnia 2005 r. przestaje obowiązywać Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie wprowadzony zarządzeniem Nr 1/2000 z dnia 1 lutego 2000 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie z późniejszymi zmianami.

§2

Wprowadza się z dniem 1 stycznia 2006 r. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie w brzmieniu stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia

§3

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 r.

Załącznik Nr 1 Do zarządzenia Nr 3/2005

Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego

REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W LUBLINIE

§1

  1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego zwany dalej „Regulaminem” określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lublinie.
  2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
    a) Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Lublinie
    b) Powiatowym Inspektorze – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie

§2

  1. Inspektorat działa na podstawie:
    a) odpowiednich przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – prawo budowlane ( tekst jednolity Dz.U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.),
    b) niniejszego regulaminu.

§3

  1. Inspektorat jest urzędem pomocniczym Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie, wchodzącego w skład zespolonej administracji powiatowej.
  2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu lubelskiego ziemskiego.

§4

  1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu
  2. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
    a) działalnością kontrolną, polegającą na wykonywaniu kontroli:
    – w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
    – sprawdzenia posiadania przez osoby sprawujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie właściwych uprawnień do pełnienia tych funkcji
    b) postępowaniem administracyjnym,
    c) postępowaniem egzekucyjnym,
    d) obsługą prawną Inspektoratu,
    e) postępowaniem wyjaśniającym w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
    f) prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej,
    g) kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
    h) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
    i) przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
    j) gospodarowanie mieniem Inspektoratu.

§5

  1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
    a) ustalanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Inspektoratu,
    b) zatwierdzanie planów kontroli,
    c) podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
    d) udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania obowiązkowej kontroli budów lub obiektów budowlanych,
    e) wyłączenie kontrolera z postępowania kontrolnego,
    f) udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych, postanowień i innych dokumentów,
    g) udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
    h) występowanie do właściwego samorządu zawodowego z wnioskami o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
    i) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków: służbowego, funkcyjnego i inspekcyjnego.
  2. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze lub doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres działań i tryb działania.
  3. Powiatowy Inspektor realizuje zadania obronne wynikające z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie.

§6

  1. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora (urlop. krótkotrwałe zwolnienie lekarskie) jego uprawnienia wynikające z §5 ust. 1 i 3 wykonuje Zastępca Powiatowego Inspektora lub wskazany przez niego pracownik Inspektoratu z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w §5 ust.1 pkt a, f, i.
  2. Podczas długiej przewidywanej nieobecności Powiatowego Inspektora spowodowanej na przykład chorobą Zastępca Powiatowego Inspektora lub wskazany przez niego pracownik wykonuje czynności bez wyłączenia kompetencji których mowa w §6 ust.1.

§7

  1. Powiatowy Inspektor podpisuje:
    a. decyzje administracyjne i postanowienia oraz inne dokumenty wynikające z realizacji swoich zadań
    b. akty prawa wewnętrznego,
    c. wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lublinie,
    d. wystąpienia kierowane do organów administracji publicznej,
    e. odpowiedzi na skargi i wnioski,
    f. upoważnienia imienne do przeprowadzania obowiązkowych kontroli.
  2. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora z przyczyn określonych w §6 ust. 1 dokumenty wymienione w ust.1 z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. b, podpisuje Zastępca Powiatowego Inspektora lub wskazany przez niego pracownik Inspektoratu zgodnie z zakresem imiennego upoważnienia udzielonego przez Powiatowego Inspektora.
  3. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora z przyczyn określonych w §6 ust. 2 dokumenty wymienione w ust.1, podpisuje Zastępca Powiatowego Inspektora lub wskazany przez niego pracownik Inspektoratu zgodnie z zakresem imiennego upoważnienia udzielonego przez Powiatowego Inspektora.
  4. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora oraz jego Zastępcy dokumenty wymienione w ust.1, z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. b podpisuje wskazany przez niego pracownik Inspektoratu zgodnie z zakresem imiennego upoważnienia udzielonego przez Powiatowego Inspektora.

§8

  1. W skład Inspektoratu wchodzą jednoosobowe stanowiska pracy w postaci:
    a. zastępcy Powiatowego Inspektora,
    b. specjalistycznych stanowisk do spraw prawa budowlanego,
    c. referenta administracyjno-prawnego,
    d. referenta prawnego e. starszego księgowego
  2. W znakowaniu spraw Inspektoratu używa się symbolu „PINB”.

§9

  1. Do zakresu działania na specjalistycznym stanowisku do spraw prawa budowlanego w szczególności należy:
    a) prowadzenie działalności kontrolnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
    b) sprawdzanie posiadania przez osoby sprawujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie właściwych uprawnień do pełnienia tych funkcji,
    c) przeprowadzanie obowiązkowych kontroli budów i obiektów budowlanych,
    d) prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
    e) opracowanie projektów planów inspekcji, o których mowa w pkt. 1,
    f) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach robót budowlanych wykonywanych bez wymaganego pozwolenia lub zgłoszenia oraz samowolnej zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych,
    g) nakładanie na Inwestorów kar za nieprawidłowości stwierdzone w trakcie obowiązkowej kontroli,
    h) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
    i) przygotowywanie okresowych sprawozdań z działalności stanowiska pracy wraz z wnioskami wynikającymi z tej działalności w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora,
    j) przygotowywanie projektów aktów administracyjnych i korespondencji dotyczących prowadzonych spraw,
    k) nakładanie grzywien w drodze mandatu karnego za wykroczenia określone w art. 93 Prawa budowlanego na podstawie imiennego upoważnienia Wojewody Lubelskiego,
    l) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie
  2. Do zakresu działania na stanowisku referenta prawno-administracyjnego w szczególności należy:
    a) prowadzenie spraw kadrowych i BHP,
    b) administrowanie programem komputerowym ESTIMA,
    c) prowadzenie rejestrów zgłoszeń rozpoczęcia i zakończenia budów oraz wniosków o zakończeniu budowy i udzielenia pozwolenia na użytkowanie wspomaganego EZD,
    d) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
    e) prowadzenie spraw kancelaryjnych Inspektoratu,
    f) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw,
    g) prowadzenie zakładowego archiwum,
    h) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie.
  3. Do zakresu działania na stanowisku referenta prawnego w szczególności należy:
    a) prowadzenie postępowań egzekucyjnych z zakresu ustawy – Prawo budowlane,
    b) kontrola zgodności z prawem wydawanych przez Inspektorat postanowień i decyzji administracyjnych,
    c) prowadzenie rejestrów i sprawozdawczości z powierzonego zakresu wspomaganego EZD oraz w formie elektronicznej w programie ESTIMA,
    d) sporządzanie zaświadczeń i decyzji w sprawach zgłoszeń zakończenia budowy,
    e) prowadzenie rejestrów wydanych zawiadomień o przyjęciu zgłoszenia zakończenia budowy oraz wydanych decyzji o pozwoleniu na użytkowanie,
    f) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie
  4. Do zakresu działania na stanowisku starszego księgowego w szczególności należy:
    a) prowadzenie księgowości Inspektoratu,
    b) prowadzenie rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym,
    c) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora związanych z pracą w Inspektoracie

§10

  1. Do pracowników Inspektoratu maja zastosowanie przepisy:
    a) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1510 ze zm.),
    b) Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz.U. z 2022 r., poz. 1691 ze zm.),
    c) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2024),

§11

Zmiana regulaminu następuje w trybie właściwym dla jego ustalenia.